miercuri, 10 decembrie 2014

Copii cuminți, părinți fericiți doar cu selecția perfectă a jucăriilor pentru sezonul rece

Vorbeam acum câteva luni cu o prietenă care îmi spunea că se bucură foarte mult de existența unui cinema în orașul nostru. Discuția avea loc pe fondul faptului că eu mă plângeam de calitatea filmelor promovate în ultima vreme.





Totuși, de ce se bucura ea? Pentru că astfel punea punct eternei întrebare ”Ce mai facem azi? Eu m-am plictisit!” pe care băiețelul ei de 10 anișori i-o servea mai mult decât frecvent. Ea a soluționat problema cu filme. O fi bine, o fi rău, nu aș putea să îmi dau cu părerea, însă pot să caut și alte variante pentru a menține vie atenția copiilor și a evita cu eleganță afirmația ”Eu m-am plictisit!”: jucariilecreative și grupurile de joacă, mereu altele.

Să ne imaginăm un grup de prieteni ajunși la vreo 30 și un pic de ani, fiecare cumințel cu 1-2 copii în dotare. Să presupunem că vorbim de un grup de 4 cupluri, rezultă printr-un simplu exercițiu matematic, undeva între 4 și 8 copii. Dacă am organiza lucrurile astfel încât azi să se strângă toată lumea la noi, și mâine la altcineva, prin rotație ar fi dublu câștig: timp pentru părinți și diversitate pentru copii. În plus micuții ar avea parte de o altă jucărie creativă în fiecare zi fără prea mari eforturi financiare.

Să presupunem că luni cei 6 micuți se strâng la familia A și se joacă cu seturi de creatie, tesut, perle, etc; cum ar fi celebrul Moon Sand sau Papperoni. Într-un cuvânt, încântarea și entuziasmul de a fi descoperit ceva nou s-ar putea observa din plin pe fețele lor.




Marți, va fi zi de vizită la familia B, unde cei 6 prichindei se vor bucura de seturile de olarit/plastilina Plastelino – fabrica de vafe sau la ferma, Play-doh - set de modelare - santierul de constructii sau de Kitul Meșterului Olar.


Lucrurile ar merge de minune și varietatea experimentată de copii îi va ajuta atât din punct de vederea al cunoștințelor, cât și din punct de vedere al abilităților sociale, în plus părinții care nu organizează seara de joacă s-ar putea bucura de câteva clipe de odihnă, tihnă și de ce nu romantism.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!