luni, 17 noiembrie 2014

TOP 5 al celor mai elegante orașe din Europa

Eleganța a fost definită atât de diferit pe parcursul timpului, încât a categorisi un oraș drept elegant sau nu poate părea o utopie. Totuși, astăzi am vrut să visez și să dărâm ideea aceasta. Am ales 5 orașe, le-am așezat frumos într-o ordine extrem de personală și am început să îmi imaginez călătorii, să organizez mental city-break-uri sau simple destinatii de zbor. Doar bugetul pe care l-am schițat vineri m-a oprit să nu dau iama în ofertele de bilete de avion.

Așadar, să începem o săptămână visând la cele mai elegante destinații de vacanță din Europa:



5. Istanbulpentru o altă definiție a eleganței, pentru decoruri rupte din 1001 nopți și pentru aromele bazarurilor fermecate și a ”milioanelor” de preparate de pește ce se pot degusta pe malul Bosforului. Pentru aceste motive și multe altele încep topul meu cu orașul unde estul întâlnește vestul, poziționându-l pe un bine-meritat loc 5.

4. Berlin – pentru că mereu a renăscut din propria cenușă ca o pasăre Phoenix: fostă capitală a Imperiului Prusac, dar devastat în totalitate în timpul bombardamentelor de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, orașul a fost re-clădit (urmărind îndeaproape planurile originale) în deceniile următoare. Atunci când vizitezi Berlinul, ai ocazia de fapt să observi 2 orașe complet diferite din punct de vedere arhitectonic și al nivelului de trai: Berlinul de Est și de Vest, despărțite până în ’89 de Zidul Berlinului. Din aceste motive și multe altele, Berlinul ocupă un loc 4 pe lista mea.

3. Roma – Am petrecut o jumătate de zi în Roma acum vreo 8 ani. M-a speriat și fascinat în același timp. Istoria poate avea calitatea aceasta. Îmi doresc să mă mai plimb alene pe străduțe, eventual să închiriez un scuter și să mă răsfăț cu un gellato. Vreau să revin la Fontana di Trevi si în Piazza di Spagna; să vizitez Colosseum-ul. Vreau să simt Roma adevărată, a oamenilor care trăiesc acolo zi după zi, din acest motiv, orașul clădit pe 7 coline întră pe podium top-ul despre care vorbim astăzi.

2. Barcelona – capitala Cataloniei (comunitate autonomă din nord-estul Spaniei) și al doilea oraș ca mărime din Spania. Ocupă locul 2 pe podium pentru Les Rambles - o serie de bulevarde care pleacă din centrul orașului spre mare, plin de oameni până noaptea târziu, cu florari, vânzători de păsări, artiști de stradă, cafenele și restaurante; capodoperele lui Gaudi, preparatele culinare din pește și faptul că în octombrie este indicat să îți iei costumul de baie în bagaj pentru a nu rata o bălăceală în marea Mediterană.
 

1. Londra pentru că eleganța este sinonimă cu simplitatea englezească, cu ”five o’clock tea” și schimbul gărzii de la Palatul Buckingham. Pentru că accesul la cultură este liber și neîngrădit, centrul orașului atrage iremediabil prin sclipiri discrete și nu în ultimul rând pentru un Tur în Londons Eye, orașul ocupă primul loc pe lista mea și constituie prima alegere pentru un city-break în viitorul apropiat.

*sursa pozelor este http://www.aerotravel.ro/.

2 comentarii:

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!