marți, 8 iulie 2014

Cartea viitorului - Cecilia Ahern

Ce ai zice dacă viața s-ar schimba la 180 de grade așa de pe o zi pe alta? Ai avea puterea de a profita de lucrurile cele mai mici, dar cele mai importante? Sau ai putea să nu te mai gândești la ceea ce a fost si sa vezi doar drumul spre ce va fi?
Aceasta este ideea cărții care mi-a ocupat câteva după-amiezi. Am ales-o pentru că aveam nevoie de o lectură ușoară și așa a și fost. Bine am făcut că nu mi-am setat așteptări mărețe ci am vrut doar o poveste frumoasă și relaxare pentru că doar despre asta este vorba.

Îmi amintesc că am început-o fix după ce am împrumutat-o și ploua cu găleata, lucru care m-a împins și mai mult să mă adâncesc în lectură.

Poveste începe brusc și facem cunoștință cu o lume ce se destramă. 

Tamara Goodwin - o adolescentă rebelă de aproximativ 17 ani este protagonista romanului, cea care se trezeşte peste noapte în o cu totul altă lume decât cea în care a crescut. Tot luxul se fărâmă asemeni unui castel din cărți de joc și se vede nevoită să se mute împreună cu mama ei la țară, într-un loc unde se gândește că ar putea cu greu să își găsească ceva de făcut. Zilele cândva pline de stralucire, lux si plimbări prin țări străine, încep să aibă alte coordonate: o mamă sedată pentru a nu mai simți, ruinele unui castel, o călugăriță misterioasă și o bibliotecă în mișcare. 
Fata începe să își dorească să înțeleagă, să afle mai multe, să dezlege misterul pe care unchii ei par să îl ascundă doar de ea.
Partea frumoasă este că pe măsură ce descoperă una câte una tainele ce îi sunt coordonate ale propriei existențe, ajunge să se descopere și pe sine și lucrurile care au cu adevărat valoare în viață și totul ajutată de un jurnal, dar nu unul pe care să îl completeze ea, ci viitorul!
O carte ușurică de vară, dar care te învăluie de o stare de bine fără a avea pretenția că ar putea să facă altceva. Totuși, uneori, lumea are nevoie si de astfel de senzații.

Autoarea, Cecelia Ahern este o scriitoare irlandeză de 33 de ani, care la 21 de ani, după ce a absolvit Facultatea de Jurnalism și Media la Colegiul Griffith din Dublin și-a încercat norocul și a scris romanul ”P.S. Te iubesc”,care a devenit rapid un bestseller, atât în Irlanda, cât şi în restul lumii.


A fost momentul, declic-ul care i-a schimbat viața, ea acum dedicându-se scrisului, având până în prezent 9 romane și 2 colecții de povestiri scurte publicate. 


2 comentarii:

  1. Drăguță autoarea...Interesant titlul primului ei roman!:) Totuși, nu știu dacă aș vrea să încerc acum o astfel de lectură... Trebuie să mă mai formez!:)
    Seară frumoasă, Raluca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar draguta cartea, desi nu pot spune ca are cine stie ce valoare literara, este asa pentru relaxare. Dar, ai dreptate, este pentru mai tarziu, acum bucura-te de aventura copilariei pentru ca este atat de frumoasa!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!