luni, 16 decembrie 2013

Rostogolind înțelesuri


Mă uit la el și îmi formez o parere. Este un om ca oricare altul, totuși diferențele ne creează unicitatea pe lumea asta. Un singur picioruș de cod ADN poate face diferența între o culoare sau alta, o formă sau alta. De restul se ocupă societatea.
Important este că suntem frumoși într-un sens general dat acestui cuvânt, avem fiecare frumusețea noastră și încercăm mereu să ne descifrăm gândurile.
- Dau un bănuț pentru acel ceva ce te face să îți fixezi privirea mereu pe geam, mereu în zare...









Mă așez în fața colii de hârtie îngălbenită de vreme și caut să îmi rostogolesc vârful peniței peste protuberanțele fostelor păduri.
Are obiceiul neplăcut de a suge un pic cerneala, așa că gândurile mele iau forme de purceluși grăsuți. Exact ca un caiet tip I sau II.
Poate iși revine... eu continui să notez.
Atunci când încep să scriu, este ca și cum gândurile mele pot lua forme geometrice regulate și eu pot să mă simt ordonată. Interiorul meu nu mai vorbeste în mii de voci și lucrurile se asează pe făgaș de pâlnie; șiroiesc linistite ca un râu zglobiu de munte.
Gândurile sunt făcute pentru a curge și asta fac, se rostogolesc în înțelesuri cunoscute doar la nivel personal, dar despre care fiecare dorește să își dea cu părerea.
Poate o fi bine așa, poate nu, dar tehnica bulgărelui ne transformă în fiecare secundă... ființa, sentimentele, ideile.
Continui să mă uit la el. Părerea mi-am format-o, dar încerc să mă dezbrac de ea în tacere. Vreau să fiu pură pentru a îl înțelege.
Vreau să îi știu geniul, vreau să îi cunosc puterea, vreau să îl pot înțelege.
...și totuși mă intimidează forța cu care își scoate nesiguranța în lume și o îmbracă în haine frumos colorate.
Știu că asta îi permite să împingă cu grație roțile căruciorului în care viața l-a țintuit, convins totuși să facă diferența cu fiecare răsărit de soare.

Au mai rostogolit înțelesuri si cei ce si-au inscris articolele aici.

20 de comentarii:

  1. Ah, Raluca, tare frumos ai scris si tare dureros ai incheiat! Nu ma asteptam, nu eram pregatita si m-a lovit parca prea dur realitatea, mi-a amintit ca ne plangem din orice nimic, uitand ca altii au probleme reale si ca lupta in fiecare secunda pentru a trai cat mai frumos, facand eforturi supraomenesti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vienela, merci de vizita!

      A fost un text ce a curs ieri de dimineata. Parca nu l-am scris eu.

      Da, exista oameni ce fac eforturi ce pentru noi par supraomenesti, dar pentru ei sunt doar normalitatea.

      E ceva de genul, cine poate defini?

      Ștergere
  2. Rostogolim ganduri, rostogolim idei, rostogolim cuvinte, dar unii dintre noi isi rostogolesc orele si zilele cu mult mai multa greutate decat ne imaginam noi, cei intregi, cei fericiti, fara sa stim cat de fericiti suntem...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suntem fericiti doar ca nu mai stim sa apreciem lucruri simple cum ar fi un pas pus in fata celuilalt decat atunci cand suntem lipsiti de asta!

      Dar, putem invata si ne putem repeta zilnic cat de fericiti suntem in realitate!

      Ștergere
  3. Frumos ai mai rostogolit înţelesurile şi da, un singur picioruş de ADN face diferenţa între fericit/nefericit deşi pare-mi-se că nefericiţii, în nefericirea lor, sunt mai fericiţi decât noi, se bucură mai mult de viaţă, de zilele cu soare, de zăpadă, de oamenii de lângă ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca aleg sa faca asa. Despre asta este vorba, despre alegeri oricare ar fi starea data!

      Important este sa alegem sa fim fericiti!

      Ștergere
  4. ...uneori in rostogolirile de cuvinte prindem intelesuri trunchiate, decimate;scoatem ce vrem, ce credem, mutilăm, uităm că de fapt, poate, cel ce le-a rostogolit spre noi a avut gand bun. Azi mi-am primit de la tine portia de ...gând nou, indreptat spre altii. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca am fost in stare sa iti transmit acest gand bun pe ziua de azi!

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Multumesc pentru ca ai ales sa poposesti pe la mine si ma bucur ca am reusit sa te cuceresc!

      Ștergere
  6. Parcă am scris eu. Mă bucur că te-am citit, mi-a plăcut cum ai scris.

    RăspundețiȘtergere
  7. Suntem nişte seismografe. Ne trimitem semnale unii altora, ca să nu uităm să ne cutremurăm mai des. Sau să ne scuturăm...poate că e mai potrivit "scuturăm".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-am gandit niciodata la noi ca la niste seismografe, totusi, sper sa ne scuturam doar noi !

      Ștergere
    2. Păi, tocmai, că ai făcut pe toată lumea să se lege de finalul textului, deci i-ai scuturat! ;)

      Ștergere
  8. Sunt de acord cu Almanahe...ne scuturam, clar.

    RăspundețiȘtergere
  9. pentru peniţe mofturoase care sug hârtia recomand... pila indiană. oricine îţi spune că peniţa unui stilou nu se poate şlefui: minte! eu am încercat... pentru că sunt teribil de mofturoasă de fel, când vine vorba de stilouri.
    alma spunea că suntem nişte seismografe... eu aş spune altfel: suntem izocuante. emoţional funcţionăm ca nişte izocuante. (asta că tot nu mi-a plăcut niciodată matematica)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce de lucruri putem fi daca ne jucam printre cuvinte...nu m-ar fi dus gandul nici la izocuante, recunosc!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!