vineri, 29 noiembrie 2013

Suntem fiinte sociale

Iată că a sosit și vremea să scriu despre relația mea cu blogurile.


sursa foto: Stuart Miles/freedigitalphotos

Prima dată am descoperit conceptul de blog prin 2007, când am început să citesc în mod constant câteva “de afară”. Erau crâmpeie de viaţă şi idei. Am încercat şi eu timid în perioada aceea să scriu, dar totul s-a terminat prea repede. Probabil nu eram încă pregătită să îmi șlefuiesc gândurile și să le pun la îndemână altor oameni sau poate pur şi simplu nu era momentul.

Apoi a venit anul 2012 când am început să descopăr bloguri autohtone, unele tehnice, altele de suflet. Ideea este că pe ne-simţite şi ne-gândite am început să îmi beau cafeaua de dimineaţă printre file de viaţă.

Continuarea logică a fost propriul meu blog.

Îmi aduc aminte şi acum seara de dinainte în care vorbeam cu o prietenă la telefon şi m-a întrebat așa într-o doară: ”De ce nu îţi începi propriul blog?”



Ei bine, întrebarea a prins rădăcini şi m-am trezit în faţă interfeţei blogspot, jucându-mă cu teme şi titluri. Joaca m-a distrat o perioada şi m-a binedispus. Începusem atunci să descopăr termeni noi: SEO şi multe altele. Le-am abandonat repede, am decis că blogul meu să fie pentru mine şi atât, dar…

Nu suntem singuri, un blog înseamnă o comunitate şi aceasta se formează din și prin relaţii inter-umane pentru că în spatele fiecărui text și articol se ascunde un om în carne si oase și asta este frumusețea.

Am început să mă interesez de diverse campanii și să scriu pentru cele ce îmi făceau sufletul să rezoneze. Am scris mai bine sau mai puţin bine, aici totul este discutabil.

Cum văd eu acum, la câteva luni bune de blogging idea de parteneriat?

Ei bine, există multe categorii și te poţi implică într-una sau mai multe dintre ele în funcţie de ceea ce vrei să faci. Sunt şi aici mai multe variante:

• Să scrii despre viaţa ta – în acest caz, parteneri îţi sunt cei ce îţi trec pragul în fiecare zi și te comentează. Astfel descoperi idei noi şi numai bune de pus în practică.

• Să testezi apele în legătură cu mici creaţii literare – aici sunt variantele unor parteneri comerciali care pot considera că ar obţine ceva din poveştile tale în cazul în care le ilustrează produsele, şi astfel mergem în sfera comercială a advertorialelor mai bine sau mai puţin bine scrise. Unii spun că se pot scoate și bani din blogging. Eu aici nu zic nimic pentru ca nu am încercat și nu îmi este foarte clar dacă vreau să încerc.

Personal, susţin scrisul din inimă, campaniile şi produsele în care crezi: totul în idea că cineva ar putea beneficia de informaţia transmisă de tine şi de pe baza experienţei tale. De ce să nu recunoaştem, cu toţii ne informăm on-line înainte de a alege un produs.

• Tot la capitolul blog literar sau de creaţie există categoria partenerilor ce te pot descoperii, şi de ce nu, susţine în a publică şi în off-line: o carte sau o apariţie într-o revista de profil.

Sunt convinsă că exemplele pot continuă la nesfârşit şi sunt mult prea multe variante de motive pentru care scriem.

Parteneriatele în care m-am implicat eu au fost pentru a îmi demonstra că pot. În categoria asta se încadrează şi participarea mea în SuperBlog 2013. Nu aş fi crezut niciodată că sunt capabilă să scriu în mod susţinut şi constant, dar totuşi am făcut-o şi sunt mândră de mine pentru asta.

Am iubit şi am urât fiecare proba; mă trezeam în mijlocul zilei gândindu-mă ce idee originală aş putea avea pentru una dintre ele, mă lovea inspiraţia şi mă ofticam că nu am la îndemână un calculator pentru a scrie fix atunci, dar, mai greu sau mai uşor am reuşit să scriu pentru fiecare dintre ele. Acum pot spune că nu este nicicum altfel decât provocator să scrii pe temă dată și să descoperi că dacă te gândeşti bine ai ceva de zis în legătură cu orice (sau au cei de lângă tine).

Revenind la discuţia despre SuperBlog 2013 şi idea de parteneriat, am aflat cu uimire că a rezistat competiţia asta încă din 2008, indiferent de contextul economic şi asta arată că toate parteneriatele se construiesc din suflet sau nu se construiesc deloc.

Practic, cum am defini, prin aceste lentile, competiţia?

Se ia o mâna de oameni cu idei, inspiraţie şi spor de muncă; se atrag sponsori numai unul şi unul; se invită bloggeri să se înscrie în joc.

Se aşteaptă o lună de zile să se înscrie cât mai mulţi, timp în care se face un pic (mai mult) de publicitate prin toate canalele aflate la îndemână şi se spune într-un final: START!

Din momentul acela încep zilele de foc: lansarea probelor, termenele limită şi publicarea notelor.

Ca să te numeşti partener în SuperBlog trebuie să fii

• Blogger;

• Sponsor;

• Organizator.

… dar mai presus de toate trebuie să vrei, să cauţi inspiraţia şi să depui suflet.

Înainte de începutul propriu-zis al nebuniei am intrat un pic pe site şi am descoperit faptul că există parteneri media şi bloggeri parteneri. Sincer, nu mi-a fost şi nu îmi este foarte clar nici în momentul de faţă ce fac fiecare dintre ei şi poate pentru ediţiile următoare ar fi bine să existe nişte atribuţii clare şi distincte.

Cum cred eu că stă treaba?

Partenerul media promovează sau ajută la promovarea competiţiei, sponsorilor şi probabil menţine ridicat moralul competitorilor.

Blogger-ul partener îşi alege propriile mijloace prin care susţine competiţia şi moralul “scriitorilor”. Interesant este că toţi bloggerii parteneri sunt aleşi dintre cei care au câştigat ediţiile anterioare, aşa că ştiu ce zic și în ce se bagă.

Aici, eu vreau să îl menţionez în mod special pe 'mnealui care m-a susţinut moral pe toată durata acestor 2 luni. A venit cu o părere şi au fost momente în care am scris și am publicat în termen pentru că ştiam că vreau înainte să trimit mail către el şi îi aşteptăm cu nerăbdare răspunsul.

Una peste altă, eu cred că suntem cu toţii câştigători:

• Sponsorii au câştigat vizibilitate;

• Organizatorii au satisfacţia a încă unei ediţii dusă la bun sfârşit cu bine;

• Noi, bloggerii am câştigat stimă de sine, nişte premii şi prieteni blogosferici cărora le vom trece pragul şi după această perioada pentru a le mai află gândurile şi preocupările;

Partenerii media și bloggerii parteneri au câștigat șansa de a susține o competitive specială și de a vedea cum stă treaba și de partea cealaltă a baricadei.

Nu există viaţă de unul singur. Suntem nişte fiinte sociale în orice mediu ne facem cunoscută prezenţa, astfel încât lumea articolelor publicate pe jurnale on-line nu poate face excepţie.

Parteneriatele vor continuă să existe şi vocea bloggerilor se va face din ce în ce mai auzită sau citită pentru orice ar decide ei să lupte şi eu mă bucur că am avut curajul să apăs start și să zic “Încercarea moarte n-are!”

*Articolul este scris pentru proba cu numărul 27 din cadrul competiției SuperBlog2013!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!