vineri, 15 noiembrie 2013

Concedii virtuale: cum am vizitat eu online Vila Straja?


De ceva timp voiam să scriu despre modul în care îmi planific eu vacanţele sau ieşirile de sfârşit de săptămâna.

Da, mă declar vinovată, îmi place să călătoresc, să vizitez, să fac poze şi să înţeleg poveştile locurilor.

Astăzi, însă, o să va rog să facem un exerciţiu de imaginaţie care sună cam aşa:

…să ne gândim că mai am vreo 4-5 zile de concediu de luat pe anul asta şi vreau să mi le iau, dar să profit din plin de ele. Unde să merg? Ce să fac? Un city-break ar merge de minune, dar parcă am chef de ceva mai liniştit şi paşnic şi totodată provocator. O tură pe munţi: Ciucaş-ul este atât de aproape, Bucegii la fel! Da, dar parcă vreau să fie şi altceva, un loc unde nu am mai fost.

Răspunsul nu poate veni decât din clipocitul tastelor: google.ro, cuvinte de căutat, hmm…vacanţă la munte.

Zeci de rezultate mi se desfăşoară în faţă ochilor şi eu încep să le filtrez: Sinaia, Sinaia, Buşteni, Predeal, Cheia şi aşa mai departe, dar la un moment dat găsesc un nume care îmi sună cunoscut: Straja.

Dau click şi încerc să îmi aduc aminte de unde aş putea să îl ştiu şi amintirile vin năvală: un revelion cu mulţi prieteni, vin fiert, jocuri de cărţi şi poveşti despre seri cu cântece de chitară şi alte căni de vin fiert. Unde altundeva decât la Straja? Din păcate, de atunci nu am mai apucat să ne întâlnim în formulă asta şi să petrecem acele seri la care am visat, dar poate acum este momentul.

Site-ul s-a deschis evident mult mai repede decât am reuşit eu să rememorez clipă.

Este vorba despre Vila Alpin Straja. Prima impresie nu este una strălucită, un fond mohorât şi o poză cu o vila frumoasă şi cu mult roşu, dar cam atât. Cred că vreau o senzaţie, Heidi-fetiţă munţilor pitită într-o cabană cu foc de lemne şi cântec de chitară.

Pe site zăbovesc destul de mult, iau la puricat fiecare rubrica: fac vizite în camere, în sala de mese, văd copii cum participa la diferite jocuri, probabil de tabere, mă gândesc cât de mult m-aş fi distrat dacă aş fi schiat: pârtiile arată promiţătoare şi bănuiesc mult mai puţin aglomerate decât cele atât de aproape şi atât de cunoscute mie. Ce mai, am reuşit să fac un tur complet şi sa îmi anunţ jumătatea că am ales destinaţia pentru următorul nostru concediu.

Totuşi, între momentul în care am încetat vizită virtuală a vilei Alpin Straja şi cel în care să pun mâna pe telefon, s-a produs un declic.

Mi-am adus aminte de nişte timpuri care acum par îndepărtate în care încercăm să colaborez la realizarea unui site pentru o anumită băutură sau un bar, nu îmi mai aduc aminte.

Se petrecea totul prin 2003-2004, atunci când internetul era încă prin dial-up şi nu toată lumea era pe facebook, comunicăm atunci uneori, rar pe mIRC, dacă îşi mai aduce cineva aminte. În fine, atunci ştiu că am prins aripi: vedeam ceva mobil cu un bar şi sticlele să iasă din el şi alte SF-uri de genul asta – cel puţin la acea vreme.

Să ne înţelegem, eu veneam doar cu ideile, partea tehnică era treaba altcuiva.

O să mă întrebaţi de unde până unde toată povestea asta. Păi, toată vizită virtuală şi planurile de concediu m-au făcut să mă gândesc cum aş schimbă eu interfaţă asta. Dacă aş fi administratorul site-ului ce aş schimbă sau cum mi-aş atrage turiştii mai repede şi mai aproape de vila.

Primul lucru pe care l-aş face ar fi să schimb culoarea de fundal, aş pune ceva cu zăpadă sau ceva solar şi vesel. Ideea site-ului ar fi să te facă să îţi doreşti să pleci mâine într-o vacanţă de schi la Straja şi atunci vreau să mă visez în Heidi-fetiţă munţilor, după cum v-am spus şi la începutul visului, vreau să văd sala de mese aranajata tradiţional (aş renunţă la pozele cu cartofi prăjiţi şi mese şi scaune îmbrăcate), căni cu vin cald şi poate flori de gheaţă pe geamuri.

Sau poate m-aş gândi la un cantonament la Straja – atunci aş vrea să văd multă lume agitată, activităţi diverse imortalizate în poze: căţărări, ture montane, alergări şi seară momentul de relaxare într-o saună sau sala de masaj, sau de ce nu un meci de tenis de masă sau de billiard.

O concluzie ar fi că informaţiile transmise prin intermediul paginii de internet sunt suficiente celui care doreşte un sejur la Straja, dar modul de expunere este deficitar – cu alte cuvinte ar trebui îmbrăcat în altă poleială şip use câteva fundiţe pe ici pe colo.

Şi uite că am scris un articol de 700 şi ceva de cuvinte şi tot nu v-am spus care este strategia mea de a va poveşti cum îmi planific eu concediile sau escapadele, dar v-am convins că Straja merită, nu?

*Articol scris pentru proba cu numarul 20 din cadrul competitiei SuperBlog 2013!

Un comentariu:

  1. Eu doar pe turistinfo caut cand am nevoie de cazare pe undeva si nu am gresit niciodata. Locatiile sunt mereu aceleasi, locurile mele de suflet din tara asta. Eforie Nord si Sinaia. Eu sunt genul care se invarte pe unde cunoaste, ca gaina in jurul cotetului, chiar nu imi place sa vad locuri noi, sa o iau de la inceput cu exploratul, etc. Deci pentru mine e suficient. :))

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!