marți, 16 aprilie 2013

Ironblogger pentru o zi: Lupt pentru Educatie!

Cand am citit tema campaniei Blogal Initiative sponsorizata de Cineforum mi-am adus aminte de un desen animat pe care il urmaream când eram mica: Captain Planet. Cei 5(?) copii cu inelele lor cu puteri supranaturale care ajutau lumea sa fie mai buna si care atunci când le puneau la un loc pe toate chiar faceau minuni si salvau planeta. Stiu ca era o adevarata isterie printre colegii mei de joaca de atunci, fiecare voia sa aibe un inel si sa ne imaginam ca avem super-puteri.
 Cum e bine sa nu uitam sa fim copii, o sa imprumut din inocenta si speranta de altadata si o sa fiu super-erou pentru o zi: #Ironblogger si voi sustine Educatia.
 De ce tocmai asta?
Ei bine, pentru ca educatia inseamna viitor, o lume mai buna, copii care primesc un set de valori si dreptul de a vedea dincolo de aparente, care invata despre principii si cum sa si le creeze si sa le urmeze si mai presus de toate, copii care se vor transforma in oameni mari ce vor sa faca, nu sa aiba.
Cum sistemul nostru educational clar are niste lacune si are nevoie de tot ajutorul pe care il poate primi sub forma unor metode, asociatii, idei alternative pentru a ii implica pe copii in diverse activitati care sa ii faca sa creasca intelectual, emotional si sa se transforme mereu in varianta lor mai buna.
Daca pentru copii care au parinti lucrurile pot fi uneori mai simple, pentru cei de care nimeni nu isi aduce aminte nevoile sunt si mai mari. 
Acesta este motivul pentru care admir si salut initiativa unui grup de oameni pe care i-am descoperit pe Facebook: Soriceii de Biblioteca – club de lectura si interpretare.

Ei si-au propus sa citeasca copiilor si sa le prezinte personajele care ne-au infrumusetat si noua copilaria. Fac asta in timpul liber, la sfarsit de saptamana din dorinta pura de a face lumea un loc mai bun.
Pe 20 aprilie clubul implineste 1 an de “viata”, an in care voluntarii au mers în Ploiești (Centrele de plasament Concordia, Cireșarii), în Câmpina (Spitalul Voila – secția de pediatrie) și în București (Școala pentru Deficienți de Vedere și Fundația Chance for Life) și au lucrat cu cei mici, cu multă răbdare, optimism și dăruire.
Ce as face eu ca si IronBlogger pentru acest club in ziua cu super puteri? As incerca sa ii fac cunoscuti, sa afle mai multi oameni ce si cum fac ei si de ce si i-as intreba cu ce ii pot eu ajuta pentru a isi duce misiunea mai departe.
In alta dezordine de idei, va intreb pe voi cei ce imi cititi randurile ce parere aveti de Soriceii de Biblioteca? Cum vi se pare initiativa lor? Deasemenea sunt curioasa voi ce ati face daca ati avea o superputere? Ce ar face lumea sau tara noastra draga un loc mai bun?

5 comentarii:

  1. Captain Planet, da - buna alegere! Soriceii de Biblioteca (frumos nume) au, de fapt, 2 scopuri intr-unul singur: acela de a face viata mai frumoasa pentru niste copii care nu au prea multe, apoi raspandesc in jur bucuria cartilor, a educatiei.

    As vrea si eu o super putere, chiar si pentru o zi: puterea de a aduce mancare si apa pe masa pentru fiecare copil, adult, pentru fiecare fiinta umana de pe glob. Asta as face eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. uite dau un share pe facebook acestei initiative

    RăspundețiȘtergere
  3. Şoriceii ăştia fac totul cu pasiune şi generozitate, iar GusGus este cel mai admirabil şoarece pe care-l ştiu, care, pe lângă dragostea cu care împărtăşeşte din lumea cărţilor copiilor, emană şi-o poftă de viaţă, prin râsul ei colorat şi sufleţelul de copil care bucură atâtea alte sufleţele.

    RăspundețiȘtergere
  4. inainte sa postez si eu articolul, m-am uitat asa aleator si am dat de ce ai scris tu. si bine am facut pt ca aveam de gand sa pun o poza cu C P. da, si eu tot pt educatie am optat, o educatie am scris. frumos.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!