duminică, 14 aprilie 2013

Curatenia exterioara aduce o stare de liniste interioara sau cum sa curatam cu gratie si farmec

Am decis sa raspund provocarii Farmec si Blogal Initiative si sa scriu despre secretele pe care le-am descoperit eu recent pentru a avea o casa curata, ordonata si in care sa ne fie drag sa ne intoarcem.

Sa nu credeti acum ca scriu din perspectiva vreunei mari gospodine, clar nu. Scriu doar din aceea a unui om care incearca diferite solutii si alege ce i se potriveste. Probabil asa suntem cu totii sau poate ma insel eu.
Recent, am invatat ca obiceiul de a avea o singura zi in care sa recuperez tot ce nu am s-a facut toata saptamana nu functioneaza. Cum ziua aceea e in general sambata, se pierde tot farmecul week-end-ului, acumulam frustrari si intram in panica. Si atunci? Ce sa fac, cum sa fac?

Tot cautand pe net am gasit un site 100% american de altfel al "Doamnei Zburatoare" care ne invata cum sa zburam, cum sa re-gasim ordinea si curatenia din casele noastre si cum sa o mentinem. (spun 100% american pentru ca multe informatii sau sfaturi pot parea pentru noi trase de par, aici cred ca e vorba de diferentele culturale, dar important este sa extragem ce ni se potriveste).

De altfel regulile sunt mai mult decat de bun simt, dar na din cand in cand avem cu totii nevoie sa ne traga cineva de maneca si sa ne intoarca pe calea cea dreapta.

Ce spune Doamna Zburatoare? Pai spune asa: imparte-ti casa in niste zone (ea le are deja predefinite asa ca se pot prelua acelea sau redefini dupa vointa, casa si creativitatea fiecaruia) si lucreaza in fiecare saptamana 15 min pe zi in cate o zona astfel incat la sfarsitul lunii sa fi acoperit toate zonele din casa si sa o iei de la capat.

In acelasi timp mai exista niste reguli de urmat in fiecare zi, cum ar fi lunea: ora de binecuvantare a casei in care faci diverse treburi de la dat cu aspiratorul si cu mopul 10 min la schimbatul asternuturilor de pat. Scopul e ca la final sa fi multumit de casa in care locuiesti si sa ii dai o fata cat de cat umana pentru urmatoarea saptamana.

Evident ca pentru oricare dintre zonele respective am nevoie de niste produse de nadejde pe care sa ma pot baza. Ei bine, pentru mine, acele produse vin de la compania Farmec (mai multe informatii pe pagina de Facebook si Twitter) pentru ca sustin companiile romanesti si pentru ca in cazul meu si-au dovedit eficacitatea cu oricata retinere le-as fi folosit eu la inceput. Acum folosesc in mod constant cateva produse cum ar fi: Nufar Verde geamuri, Nufar Dezinfectant baie, Nufar pardoseli, Nufar scos pete si altele.

In alta ordine de idei imi place de Farmec ca si companie pentru ca dupa 120 de ani de continuitate pe piata romaneasca nu incearca sa foloseasca aceleasi metode de a se prezenta pe piata ci incearca mereu sa vina cu ceva nou, proaspat. Apreciez in mod deosebit sloganul: "Nufar si Triumf – Împreună facem casa lună" sau asocierea numelui brandului cu "Farmecul gospodariilor romanesti" si deasemenea concursul "Romania gospodara" de pe Facebook.

Cu alte cuvinte regulile mele in ceea ce priveste curatenia sunt:
  • cate putin in fiecare zi;
  • perseverenta fac minuni;
 si
  • perfectiunea nu duce nicaieri.
Deasemenea este necesar sa folosesti niste produse de curatenie care sa isi faca treaba si sa aibe un raport calitate/pret bun. Nu de alta, dar pentru a termina treaba mai repede si a te bucura de rezultate si de viata. 

4 comentarii:

  1. si eu folosesc solutie de scos pete si eu am avut aceiasi uimire ca tine cand am vazut ca face treaba...avand in vedere pretul redus. eu una nu prea am incredere in produsele ieftine dar ... ca la toaTE REGULILE EXISTA SI EXCEPTII
    si asta in cazul asta e nufarul.
    in ceea ce privrste organizarea e adervarat ca e necesara desi nu intotdeauna usor de realizat pentru ca trebuie in primul rand disciplina creierului, psihica si dupa aia cea fizica sa zic asa.
    nu degeaba statul e organizat nu degeaba armata e organizaata pentru ca unde nu e organizare e haos. sunt constineta de asta dar uneori e greui sa-ti impui o astfel de disciplina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai poate nu ar trebui sa fie vazuta ca o disciplina atat de rigida ci ca niste reguli ce fac parte din viata de toate zilele.

      Ștergere
  2. Treaba cu organozarea e foarte buna. Am avut o perioada cand mi se impunea sa fiu organizata si am ripostat. Apoi, ramasa singura am facut ce am vrut si nu mai e asa ok. Cred ca , desi nu imi placea sa recunosc atunci pentru ca nu eram convinsa de asta , e mai buna organizarea.
    Si eu am avut uneori surprize placute in sensul ca produse ieftine au fost bune , aproape sau la nivelul celor scumpe. Recunosc ca nu am incercat Farmec, poate de frica, poate din cauza prejudecatilor, poate pt ca o stiu ....din totdeauna, cred ca si pe timpul lui Ceausescu exista. Dar acum, cand zice lumea de pe aici ca e bun cu siguranta ii dau o sansa. La cat de putin costa...nu ar fi pierdere mare.
    Revin cu amanunte,
    O zi buna.
    Amalia, Marghita

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Amalia,

    Imi pare bine ca ai redescoperit avantajele organizarii. Pasii mici fac minuni.

    Merita sa incerci produse de la Farmec, sa imi zici ce descoperiri ai facut!

    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!