duminică, 20 aprilie 2014

File de jurnal: duminica de Paşti

☺ Astăzi... (duminică, 20 aprilie 2014) ... pare ciudat niţel pentru că este prima dată când scriu duminica şi pentru că a trecut aproape o lună de când am scris ultima filă...

☺ Afară… este în sfârşit soare şi asta nu poate decât să mă bucure.

☺ În grădina… casei mele e copacul, sunt versurile unei melodii care îmi revine în minte în mod obsesiv în ultima perioadă şi pe care vă invit şi pe voi să o ascultaţi;

☺ În bucătărie… linişte, curăţenie şi belşug, ca de sărbători;

☺ În casă… încă nu ne-am aranjat pe deplin toate cele la locul lor temporar, dar pe principiul ultimei replici din “Pe aripile vântului”: “este şi mâine o zi!”, nu mă mai complic sau agit;

☺ Sunt îmbrăcată cu… haine de casă, pantaloni scurţi negrii şi tricou roşu cu o stea mare albă în piept;

☺ Mă gândesc… la toate schimbările care s-au petrecut în ultima vreme şi la modul în care toate au început să se aranjeze frumos, una după alta, parcă aşteptându-ne pe noi să ne adaptăm în ritmul în care viaţa le aranjează.

Mă mai gândesc şi că am nevoie de o perioadă de linişte în care să mă concentrez un pic pe mine, dar mi-am promis aseară că asta se va întâmpla, şi nu oricând, ci chiar începând din zilele ce urmează.

☺ Am învățat… că uneori indiferenţa este răspunsul;

☺ Sunt recunoscătoare pentru… ziua de azi, soarele de afară, liniştea din casă, familie, minutele petrecute în pat cu cartea în braţe azi şi ieri de dimineaţă... sunt recunoscătoare pentru tot azi şi este atât de bine…

☺ Aștept/sper… să începem lucrările şi să finalizăm toate hârtiile pe care nu le înţeleg pe deplin şi care par să nu se mai termine;

☺ Mi-e dor.... de o plimbare pe munte şi sper să se lege un traseu spe cabana Curmatura, despre care am tot citit aici în ultimele zile.

☺ Ce mai citesc… Am renunţat la ”Foc în pavilionul de ceai” de Ellis Avery pentru că era împrumutată de la bibliotecă şi mi-a fost frică să nu o rătăcesc în timpul mutării, dar în acelaşi timp trebuie să recunosc că stilul nu m-a prea prins. Acum citesc “Suflete damnate” de Yrsa Sigurdardottir şi abia aştept să aflu finalul. Este destul de bine scrisă şi este exact ceea ce aveam nevoie acum: o lectură uşoară şi care te ţine în suspans.

☺ Meștereli… nu am prea meşterit nimic în ultimul timp, doar treburi mult prea administrative, dar vine ea şi vremea meşterelilor şi atunci să te ţii;

☺ Planuri mărețe pe termen scurt… să încep şi să mă ţin de un program de sport, să particip la provocarea 30 days yoga de pe youtube şi să salut soarele în fiecare dimineaţă;

☺ Ascult… Aurelian Andreescu şi muzică uşoară românească, probabil că sunt melancolică azi, dar asta am chef să ascult;

☺ Cuvinte la care vreau să meditez … ”…sentimentul bucuriei, alături de acela al iubirii, face parte din însăși esența istoriei și trăirii creștine. Mai mult, bucuria în sine, bucuria elementară de a trăi este un dar pe care Dumnezeu i l-a dat și omului, și viermelui, și păsării, și firului de iarbă. A nu mai fi în stare să te bucuri înseamnă să exiști fără să și trăiești.” – sunt cuvintele din Pastorala de Paşti, 2005 ale lui IPS Bartolomeu Anania pe care le-am găsit şi care mi-au luminat sufletul astăzi la Petala Calatoare.

În rest nu pot să vă urez decât să vă bucuraţi de aceste zile în propriul vostru mod şi sa găsiţi un echilibru pentru viaţa voastră în această sărbătoare.

Hristos a înviat!

Jurnalul a început de la Tăniuşa, unde puteți găsi mai multe astfel de momente din viața altor femei ce au ales să noteze săptămânal o filă de jurnal.

6 comentarii:

  1. Nu am nimerit bine la tine, ca mi-ai facut iar pofta. Planuisem o plimbare la munte pentru zilele astea, insa ieri si chiar azi am simtit ca nu ma mai atrage, din cauza frigului. Dar am notat in gand ideea de a incerca si traseul spre Curmatura. Am vazut niste peisaje superbe acolo...
    Ah, Foc in pavilionul de ceai ramane una dintre cartile mele preferate, din tot ce am citit in ultimii ani. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa ce am citit comentariul tau, m-am hotarat sa ii mai dau o sansa focului in pavilionul cu ceai, poate am fost eu de vina si relatia noastra o sa functioneze :D

      Ștergere
  2. Ce bine ca am reusit sa bucur pe cineva care a inteles! :)
    Copacul a fost una din melodiile mele preferate. Si inca mai este. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iuliana, cred ca a fost exact ce aveam nevoie in duminica de Paste, asa ca eu iti multumesc!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!