joi, 30 ianuarie 2014

Tu te simţi invadat?

Mă tot uit în jurul meu la multitudinea de apariţii menite să ne uşureze viaţa şi pe cealaltă parte la oamenii care blamează tehnologia pe motiv că ne invadează intimitatea și ne face mai puțin umani.



Îmi aduc aminte de televizorul fără telecomandă, primul TV color, un anumit joc cu un schior, joc ce se conecta la TV şi cu care se juca toată familia, care cum putea sau prindea.

Încerc să îmi frânez cursul amintirilor legate de tehnologia din viața mea, care între noi fie vorba nu ne-a invadat, doar ne-a modificat viaţă.

Este adevărat că în timp telefoanele fixe au devenit staţii şi apoi telefoane mobile din ce în ce mai mici şi mai inteligente, calculatorul s-a transformat dintr-un monstru ce ocupă o camera întreagă (şi nu chiar mică) şi lucra pe bază de cartele perforate într-un laptop mai uşor că aerul (metaforic vorbind) sau o tabletă pe care aproape oricine şi-o poate permite fără să facă credit bancar.

Spunem că nu mai socializăm la fel de mult sau că ne petrecem o parte prea mare din zi în faţă ecranului.

Poate e adevărat, dar este vorba doar de opţiune.

Vrei să socializezi mai mult, sună prietenii şi ieşiţi la o bere sau joacă mima în propria casă.

Tehnologia și inventatorii ţi-au permis asta ușurându-ți viața. În zilele noastre, rufele se spală singure, cuptorul gândeşte şi aspiratorul mapează interiorul pentru a efectua operaţiunea cât timp tu lipseşti.

Este adevărat că aparatul care să prepare micul dejun dimineaţa și să te trezească în aburi şi aromă de cafea nu s-a inventat încă sau nu a ajuns la urechile mele informaţia naşterii lui.

Totuşi, pentru a fi mereu informată şi la zi cu ultimele reuşite în domeniu, am descoperit un site pe care o să îl vizitez relativ des: Digipedia.

Au conținutul împărţit pe următoarele categorii: Tehnologie, Telefoane, Portabile, Foto &Video, Electrocasnice, Computere şi Jocuri ce cuprind articole interesante despre ce a mai apărut nou, cum se comportă, ce face, merită sau nu. Încă nu am văzut partea de recenzii care pe mine personal mă interesează atunci când vreau să-mi cumpăr ceva, dar bănuiesc că o să apară şi ea în timp.

Până una altă, Digipedia este o incursiune interesantă în lumea actuală a tehnologiei care ne oferă ajutor în a face rost de timpul necesar unei ieşiri cu prietenii, vizite la părinţi sau seară romantică fără a ne mai bate timpul cu nimicurile zilnice.

Aşadar, eu nu mă simt invadată, ci ajutată şi mă simt cârmuitoarea tehnologiei din viaţă mea şi nu vice-versa.

*Articol scris pentru o campanie Blogal Initiative!

7 comentarii:

  1. Nu doar ca am auzit de Digipedia, dar am si castigat de la ei o minge Lenovo in 2012, pe care inca o mai bate baiatul meu cat e vremea buna, prin mai toate cartierele orasului, in functie de locul unde se strang prietenii lui pentru un fotbal. :-P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi imaginez mingea Lenovo hoinarind prin diverse cartiere ale orasului. Frumoasa soarta i-a fost harazita. Desi, acum ar arata bine pe post de cap de om de zapada, sau poate am eu prea multa imaginatie!

      Ștergere
    2. Da, un om de zapada batran, ca pe alocuri s-a jupuit de la frecarea cu asfaltul. :))))

      Ștergere
  2. foarte dragut articolul, te-am votat :) succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit cu drag! Iti impartasesc parerile. Si eu cred ca e vorba despre optiune.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!