miercuri, 28 august 2013

Lista de prioritati – lucruri uitate sau amanate


Stuart Miles/ www.freedigitalphotos.net

sursa

In mini-vacanta din delta am avut mult timp de contemplat natura, meditate si liniste. Am profitat din plin: am citit, carti incepute si neterminate si altele care erau in stadiul de proiect. Printre ele se numara si “Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul” a lui Robin S. Sharma.

Nu pot sa spun ca mi-a deschis ochii sau ca am avut vreo revelatie. Majoritatea celor povestite aici sunt din categoria: “stupid simple”, acele lucruri pe care atunci când le auzi zici ca da e normal sa fie asa si totusi ai nevoie sa ti le aminteasca cineva periodic pentru a iti pastra motivatia.

Pe scurt, idea cartii este:

- iubeste-te pe tine;

- stabileste-ti prioritatile;

- actioneaza;

- petrece timp alaturi de cei dragi;

- petrece timp cu tine;

- fa cate un bine zilnic;

- fa un rezumat la sfarsitul zilei pentru a puncta lucrurile bune si cele mai putin bune (cu idei de imbunatatire);

- zambeste in fiecare dimineata

si

- pastreaza-ti ceasca goala, adica fi deschis la schimbari.

In spiritul asta m-am asezat eu azi la micul dejun, cu ceasca de cafea alaturi si am inceput sa fac o lista: lucrurile uitate si amanate, le-am enumerate frumos si o sa le bifez pe masura ce le realizez. Nu este vorba de mare filozofie, dar un lucru realizat in pasi mici este mult mai simplu si mult mai putin coplesitor.

Pentru a imi pastra motivatia am trisat nitel, primul obiectiv este: ordine in acte si hartii, ei bine, cu asta m-am indeletnicit ieri, am pus la loc amenzi, chitante de impozit, diplome si cate si mai cate.

Sistemul meu, e adevarat nu cred ca e cel mai bine pus la punct, probabil de aceea imi este si greu sa tin lucrurile din scurt cum ar fi bine si cum mi-ar usura viata.

Ei bine, sistemul meu este compus din 2 bibliorafturi, unul pentru acte auto si casa si al doilea pentru diplome si acte personale: certificate de nastere/casatorie, etc.

Suna bine, dar este destul de greu de umblat in acele bibliorafturi si dupa ce iau ceva imi este greu sa il pun la loc, dar pana gasesc o alta metoda, ma multumesc cu asta si o sa incerc sa imi fac viata mai usoara, facand lucrurile atunci când trebuie, mai ales daca nu e nevoie decat de 1-2 minute pentru asta.

In ideea asta, as fi interesata daca cineva poate veni cu o alta varianta, sunt deschisa si dornica de pareri.

Un comentariu:

  1. La mine este chiar mai complicat, pentru ca toate actele stau ascunse intr-o servieta diplomat. Este adevarat ca le am pe categorii, dar cand caut ceva tot nu gasesc din prima, rascolesc totul si nu le mai pun la loc asa cum erau. De vreo doua, trei ori pe an fac ordine serioasa acolo si le reasez in pozitia ideala. :)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!