joi, 23 mai 2013

Gala Premiilor eCommerce sau cum sa cresti mare si frumos un magazin on-line

La un curs la care am participat recent s-a pus la un moment dat problema definirii a doi termeni eficienta vs. eficacitate. Problema nu era doar de dictionar ci era de subtilitate, strategie vs. tactica. Stiu sunt cuvinte mari despre care se poate vorbi ore in sir fara riscul de a plictisi audienta.

Definirea este simpla, poate banala, eficienta este abilitatea de a face lucrurile bine si eficacitatea este aceea de a face lucrurile care trebuie. Americanii pentru a simplifica lucrurile in stilul lor caracteristic au introdus si un mic joc de mnemotehnic de cuvinte: "Doing things right vs doing the right things" care in esenta inseamna cam ce am zis mai devreme!

O sa va intrebati ce mesaj vreau sa transmit cu articolul de azi si ce legatura au paronimele de mai sus. Ei bine are, sunt de parere ca noi ca si oameni avem nevoie de o gandire strategica si plan de actiuni temeinic pe termen lung.

Dar ce faci atunci cand vrei sa incepi ceva si nu sti de unde sa apuci, te interesezi in stanga, in dreapta, internetul mai mult te ameteste decat te ajuta si incepi sa simti frustrarea, descurajarea si parca ai lasa-o balta. Exista si cazul in care lucrurile merg dar simti ca merg fara sa le controlezi tu, le ajuta doar inertia.

Sa luam un studiu de caz, sunt la moda acum magazinele on-line. Sa zicem ca te trezesti intr-o dimineata si iti zici sa faci ceva cu viata ta si bang se aprinde beculetul, un magazin on-line, ca tot ti se zicea in copilarie ca esti priceput, prin facultate ai mai participat si prin diverse asociatii pe partea de vanzari, un curs-doua de negociere si iata-te acum cu un pic de timp liber si un mic buget gata sa fie investit in ceva, ceva din care sa iasa bani.

Alegi domeniul, te descurci cu detaliile legale si lucrurile merg, dar simti ca nu la adevaratul lor potential, simti ca poti mai mult si atunci te ajuta tot internetul. La capatul unei cautari dai peste un articol pe un blog anonim despre Gala Premiilor eCommerce. Incepi sa citesti si parca te-ai prinde in hora.

Cam despre ce este vorba? Pai, nu este un simplu concurs, este mai mult de atat, este ghidul de care ai nevoie, este umarul de sprijin pe care il cautai. Iti poate spune ce scartaie, la ce sa renunti si ce sa incerci.

GPeC inseamna 6 luni de competitie cu rezultate concrete si beneficii imediate pentru toate magazinele inscrise - indiferent daca urca sau nu pe podiumul castigatorilor.

Cateva dintre beneficii ar fi:
  • primesti gratuit Marca de Incredere TRUSTED timp de 12 luni, adica economisesti din start 120 euro + TVA (costul acordarii marcii, daca nu ai fi magazin online inscris la GPeC 2013) - afla ce este Programul TRUSTED si de ce e bine sa obtii Marca de Incredere pentru magazinul tau
  • ai parte de un adevarat audit al magazinului tau online, fiind analizat prin cel mai complex set de criterii de jurizare (daca nu te-ai inscrie la GPeC 2013, un astfel de audit te-ar costa minimum 1.500 euro)
  • beneficiezi gratuit timp de 1 luna de implementarea ClickTale - unul din cele mai cunoscute tool-uri de customer experience analytics la nivel mondial. Daca nu te-ai inscrie la GPeC 2013, doar raportarile ClickTale pentru 30 de zile te-ar costa peste 900 USD, conform grilei oficiale de preturi (vezi exact ce primesti)
  • evaluarea magazinului tau este facuta de cei mai buni specialisti din domeniu (juratii GPeC 2013 sunt persoane publice cunoscute in industria online, cu background profesional solid in e-commerce)
  • magazinul tau este analizat timp de 6 luni pentru a urmari evolutia in timp si in 2 etape de jurizare distincte, trecand prin peste 90 de criterii de jurizare, in asa fel incat evaluarea sa reflecte cat mai bine situatia reala a afacerii tale
  • indiferent daca te numeri printre castigatori sau nu, primesti rapoartele de jurizare in urma celor 2 etape. Rapoartele sunt detaliate pentru fiecare criteriu in parte si contin explicatiile juriului acolo unde este cazul, ca sa stii exact unde stai bine si unde ai probleme
  • participi gratuit la Festivitatea de Decernare a Premiilor GPeC 2013 din luna noiembrie si faci networking cu elita comertului online romanesc. Iar daca esti unul din castigatori, ai toate motivele sa fii mandru de premiul primit - e recunoasterea muncii tale!
Toate cele de mai sus si ceva in plus pentru ideea ta, pentru a face rotitele sa mearga.

Beneficiile si preturile sunt exprimate mai prietenos in poza de langa.

E o incercare, mai ales ca taxa, investitia initiala nu e mare si cred ca face bine atat tie ca si patron de magazin on-line cat si mie in calitate de cumparator. O sa am mai multa incredere in tine, poate o sa cumpar mai mult si o sa te recomand.

Dupa ce ai citit toate informatiile de mai sus, ce zici, te inscrii, ma ajuti pe mine ca si cumparator sa am incredere in magazinele online?

Postare înscrisa în campania - Incurajeaza magazinele online sa se inscrie la GPeC 2013o campanie organizata de Gala Premiilor eCommerce si BlogalInitiative.ro, cu sprijnul: evoMAG (www.evomag.ro); F64 (www.f64.ro/aparate-foto.html); ZorileStore (www.zorilestore.ro/tricouri).

2 comentarii:

  1. O competitie foarte interesanta, pacat ca nu este foarte dezvoltata competitia. E inca la inceput pentru Romania, GPeC.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!