În timpul facultății am făcut
parte dintr-o asociație studențească. Atunci a fost momentul în care am luat
contact cu ideea de brand, branding și campanie de promovare. Chiar dacă nu era
meu direct implicate în departamentul care se ocupa de aceste aspect, tot mă
loveam de ele, fie că era vorba despre a imprima un tricou pentru o conferință,
până la comanda a 100 de pixuri cu logo-ul asociației în timpul recrutării.
Vedeți voi, asociația noastră nu
avea bani, fondurile le strângeam prin sponsorizări din partea companiilor, așa
că nu ne permiteam să aruncăm banii pe fereastră, ci încercam să obținem
rezultate maxime cu resurse minime, în concluzie în perioada de recrutare nu
tipăream prea multe afișe, ci ne axam pe discuțiile libere cu potențialii
candidați și la împrțirea materialelor promoționale: pixuri, șepci, după buget.
Studiasem cărți în domeniu și concluzia era că dacă îi dai unui om o mica atenție
șansele să fie atent la tine cresc exponential, așa că aplicam și noi și nu pot
spune că ne-a mers rău.
Dar timpul a trecut și eu nu mai
sunt student de prea mult, totuși ideea de promovare și auto-promovare sau
organizare de evenimente s-a menținut, chiar dacă doar în timpul liber.
Spre exemplu, în vară al meu soț
a fost printre organizatorii celei de-a treia ediții a Frontera Fest, o întâlnire
micuță între posesori de Frontere ce se lasă în general cu drumuri forestiere,
campat în mijlocul padurii și stat la povești până noaptea târziu.
Ei bine, băieții au vrut să facă
treaba ca la carte, așa că au comandat stickere, tricouri și stegulețe. Păcat
că nu știam pe atunci de echipa de la promotion, pentru că sunt sigură că ar fi
ieșit mult mai bine din punct de vedere calitativ. Nu vă povestesc cât de
încântător este să vezi 20-30 de mașini identice, fiecare cu stegulețul ei și
apoi vreo 60 de oameni, toți în tricouri cu sigla întâlnirii. Este un exercițiu
de branding la nivel minim, dar unește.
Eu cred că despre asta ar trebui
să fie promovarea, branding-ul și campaniile, despre a uni oameni cu oameni, de
aceea eu aș renunța la campaniile de spot-uri publicitare TV, de multe ori
plictisitoare și agasante pentru evenimente cu/despre și pentru oameni în jurul
produsului prezentat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!