miercuri, 10 decembrie 2014

Promotion.eu ne învață despre cum să ne promovăm

În timpul facultății am făcut parte dintr-o asociație studențească. Atunci a fost momentul în care am luat contact cu ideea de brand, branding și campanie de promovare. Chiar dacă nu era meu direct implicate în departamentul care se ocupa de aceste aspect, tot mă loveam de ele, fie că era vorba despre a imprima un tricou pentru o conferință, până la comanda a 100 de pixuri cu logo-ul asociației în timpul recrutării.



Vedeți voi, asociația noastră nu avea bani, fondurile le strângeam prin sponsorizări din partea companiilor, așa că nu ne permiteam să aruncăm banii pe fereastră, ci încercam să obținem rezultate maxime cu resurse minime, în concluzie în perioada de recrutare nu tipăream prea multe afișe, ci ne axam pe discuțiile libere cu potențialii candidați și la împrțirea materialelor promoționale: pixuri, șepci, după buget. Studiasem cărți în domeniu și concluzia era că dacă îi dai unui om o mica atenție șansele să fie atent la tine cresc exponential, așa că aplicam și noi și nu pot spune că ne-a mers rău.

Dar timpul a trecut și eu nu mai sunt student de prea mult, totuși ideea de promovare și auto-promovare sau organizare de evenimente s-a menținut, chiar dacă doar în timpul liber.

Spre exemplu, în vară al meu soț a fost printre organizatorii celei de-a treia ediții a Frontera Fest, o întâlnire micuță între posesori de Frontere ce se lasă în general cu drumuri forestiere, campat în mijlocul padurii și stat la povești până noaptea târziu.

Ei bine, băieții au vrut să facă treaba ca la carte, așa că au comandat stickere, tricouri și stegulețe. Păcat că nu știam pe atunci de echipa de la promotion, pentru că sunt sigură că ar fi ieșit mult mai bine din punct de vedere calitativ. Nu vă povestesc cât de încântător este să vezi 20-30 de mașini identice, fiecare cu stegulețul ei și apoi vreo 60 de oameni, toți în tricouri cu sigla întâlnirii. Este un exercițiu de branding la nivel minim, dar unește.


Eu cred că despre asta ar trebui să fie promovarea, branding-ul și campaniile, despre a uni oameni cu oameni, de aceea eu aș renunța la campaniile de spot-uri publicitare TV, de multe ori plictisitoare și agasante pentru evenimente cu/despre și pentru oameni în jurul produsului prezentat. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!