miercuri, 25 iunie 2014

Prea mult optimism strică?

Mă gândeam eu zilele astea cum, citind diferite bloguri, mi se deformează cumva imaginea asupra vieții și am impresia ca totul este roz și frumos și oamenii din spatele scrisului sunt un fel de super-oameni care fac de toate la modul perfect.

Este adevărat că după scurtele momente de plâns de milă realizez că, na omul nu poate sau nu are chef sa își amintească peste ani și ani cum a pierdut buletinul sau și-a rupt în genunchi cea mai bună pereche de pantaloni în timp ce a călcat strâmb în parcarea neasfaltată.


Departe de mine gândul de a îmi dori să citesc lucruri negative. Nu, nu sunt pe principiul ”să moară și capra vecinului” și nu obișnuiesc să vorbesc despre necazurile altora, dar simt nevoia să mă conectez un pic mai mult la realitate, la una în care se întâmplă și lucruri rele, în care oricât ai zâmbi tu, există lucruri care se întâmplă, altele pe care nu le poți schimba, există răutate gratuită și clipe cu o puternică încărcătură de-motivațională.

Cred că este important să accept lucrurile astea.

Familiile nu sunt neapărat idilice, așa cu momente de seară tihnite la o felie de pâine proaspăt scoasă din cuptor și un pahar de vin/lapte și povestit aventuri de peste zi și făcut planuri mărețe de cucerit lumea.

Oamenii se enervează, uneori fără motiv și spun lucruri care dor.

Sufletele se vindeca atât de greu, deși mintea poate uita foarte repede și zâmbi din nou, așa în aparență sau doar pentru a păstra aparențele.

Sunt conștientă de toate astea și vreau să lucrez cu mine pentru a îmi permite să fiu imperfectă și totuși să tind la mai mult, plină de curaj, dar nu de inconștiență și să nu uit niciodată să visez și să zbor, oricât de ciopârțite sau topite mi-ar fi aripile la un anumit moment dat.

Cam pe aici m-au dus pe mine gândurile legat de subiectul ăsta. Voi ce părere aveți, optimismul și idealizarea vieții pot duce la depresie sau fac bine?


*sursă foto: http://www.motifake.com

4 comentarii:

  1. Uite ca nu m-am gandit niciodata la asta. Dar cred ca ai dreptate. Se creeaza un fel de presiune generata de pozele reusite si statusurile fericite de pe FB, de postarile fals vesele si optimiste de pe bloguri si uneori poti ajunge sa crezi ca toata lumea e bine-merci numai tie ti se mai inneaca corabiile, deci e ceva in neregula cu tine. Da, prea mult optimism si roz afisat peste tot, strica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu pana azi, dar azi m-a lovit si am trimis ideea mai departe in eter. Totusi, acum gandind la rece, poate ca este vorba si de starea celui care citeste/vede/etc.

      Ștergere
  2. optimismul vietii proprii este foarte important. Chiar dus la extrem. Optimismul este un factor de evolutie. O minte senina va vedea partile bune, lectiile si solutiile mai usor in orice problema. Viata e plina de mici/mari hopuri, un optimist le va trece mai mai repede. E demonstrat, optimistii se imbolnavesc mai rar (deseori boala vine de la cap).

    Fericirea insa nu se compune pe facebook. Ce se vede de acolo poate fi epatare, poate fi doar un fragment. Putini pun poze cu cat a frecat la bucatarie sa fie alba, ci cu bucataria stralucind. Eu am insa cativa prieteni (cu adevarat!! si inv iata reala apropiati) care pun poze cum si-au zugravit casa/ construit ceva pe langa casa. Zambetul de pe fata dupa efort este cu adevarat fericire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai surprins foarte bine esenta optimismului, insa uneori avem nevoie sa stim ca perfectiunea nu inseamna fericire si rozul (chiar daca e la moda) nu este o culoare uniforma!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!