joi, 17 aprilie 2014

Start-up-urile românești pot prinde aaaripi: The Pole Society


Astazi vreau să vă spun o poveste despre inițiativă, idee și curaj, o poveste care începe așa cum toate poveștile au obiceiul să o facă ... cu a fost odată ...

... ca niciodată un grup de oameni tineri care se strângeau seară de seară și se jucau cu idei pe care le puneau cap la cap. Puteai avea impresia că este vorba despre un banal joc de lego, puzzle imens sau castel din cărți de joc, dar ideile lor nu aveau nici pe departe acest scop. De fapt, poate că la început ei nici nu au știut cum să le definească sau ce vor deveni.


Se diferențiau de cei din jurul lor tocmai prin încrederea pe care o aveau în schimbare. Ba, m-aș putea hazarda chiar să afirm că la un moment dat au mers chiar mai departe decât atât, au știut că toate cărămizile virtuale pe care le clădeau seară de seară în jurul mesei la o bere vor prinde contur și ei vor putea învinge orice obstacol le-ar fi stat în cale.
Astăzi, îi cunoaștem sub numele de The Pole Society – primul start-up românesc a cărui echipă este formată din Radu Bogdan Savonea, Dan Florea, Matei Psatta si Abdel Wahed Benadaoua ( pe care îi puteți vedea în colajul alăturat) și a câștigat până acum două premii, la Mobile Marketing Awards şi la ZF Mobilio, iar acum încearcă să-l câștige și pe al treilea în competiția The Summit din Kilimanjaro, competiție în care a fost selectat dintre 2000 de înscriși, intrând direct în top 200 și aici au nevoie de ajutorul nostru pentru a putea trece mai departe: au nevoie de un VOT pentru a putea ajunge în top 50 și având o șansă reală în a câștiga premiul pentru cel mai bun start-up.
Ce au făcut ei practic? Au încercat să aducă publicitatea mai aproape de oamenii de rând. Au pornit de la ideea că sunt multe afaceri mici și mijlocii care mor prematur întrucât nu știu cum sau nu își permit să investească sume deloc neglijabile în promovare și astfel au venit cu o soluție foarte practică, simplă și convenabilă, ca alternativă pentru promovarea, mult mai costisitoare, prin display-uri outdoor.
Astfel a luat naștere prima aplicația românească de advertising mobile to outdoor, o noutate absolută pentru piața românească și din anumite puncte de vedere și pentru cea internațională.
Procedura este extrem de simplă și implică un dispozitiv cu iOS și cam atât. Aplicația (o dată descărcată din App Store) permite să îți creezi propriul afiș urmând câțiva pași extrem de simpli și la îndemâna oricui: îți creeazi posterul cu ajutorul funcțiilor grafice sau uploadezi unul deja existent, într-un format compatibil iOS (format 3/2), și selectezi ecranele digitale pe care dorești să fie afișată imaginea. Interesant este și că posterele permit personalizarea la diferite niveluri, de luminozitate, focus, prin desenare sau prin diverse efecte aplicate.
Pentru programarea efectivă se face vinovată agenția M Ready care a șlefuit aplicația timp de aproximativ un an pentru a o aduce la nivelul la care este astăzi și care i-a adus primele doua premii și nominalizarea despre care vă vorbesc astăzi. Inițial, aplicația The Pole Society a acoperit peste 40 de ecrane digitale în București, urmând să devină disponibilă și pentru alte destinații, precum New York sau Dubai.
Platforma prezentată în premieră de către The Pole este lansată în parteneriat cu mobilPay MasterCard Mobile, prima soluție de plăți cu telefonul mobil din România, și Phoenix Media.
Trebuie să recunosc că mă entuziasmează ideea de a face cunoscut Zborul spre Echilibru pe un panou din centrul Capitalei, și toate astea folosindu-mi telefonul, în timp ce beau o cafea și scriu un articol.
Vă dați seama că aș face multe poze daca ar fi sa se intample așa, nu? Totuși, deși ar fi și aceasta o rațiune, nu ea a stat la baza dorinței mele de a scrie articolul ăsta, oamenii care stau în spatele The Pole Society sunt și asta doar pentru că îmi doresc cât mai multă inițiativă din țara asta care de potențial nu duce lipsă.
Așa că, până una-alta, scopul acestui articol este de a da aripi celor care au ajutat la nașterea acestui proiect si a îi sprijini cu UN VOT pe pagina special dedicată din cadrul competiției The Summit din Kilimnjaro.
* Articol scris pentru o campanie BLOGAL INITIATIVE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!