duminică, 29 septembrie 2013

Inima ramane imuna la scuze

Faceti miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi!
 
          Cum suna sloganul asta? Cunoscut, il auzim in fiecare zi pe posturile TV in pauza dintre reclame si filme, adica exact momentele acelea care ne gasesc vegetand pe canapea cu telecomanda in mana.
 
          Oare de ce reusim atat de des sa amanam sau sa gasim scuze? Pe tema asta m-a impresionat filmuletul de mai jos:
 
 
 
          Acum? Acum mai putem sa raspundem ca nu putem sau ca suntem foarte ocupati? Eu nu prea mai pot face asta.
 
          Relatia mea cu sportul a avut suisuri si coborasuri. Ceea ce am invatat cu adevarat din ele a fost ca nu am nevoie neaparat sa merg la o sala pentru a face sport. Pot sa fac asta daca imi place, dar in primul si primul rand pot si trebuie sa includ sportul in viata mea de zi cu zi.
 
          Am avantajul de a locui la etajul 3 intr-un bloc fara lift si de a lucra la etajul 6. Am o gramada de scari de urcat. Asta este primul lucru pe care il pot face.
 
          Apoi sunt atatea strazi in orasul asta numai bune de descoperit, si aici nu mai conteaza ora sau echipamentul, pur si simplu ma imbrac si cutreier, mai incet sau mai repede.
 
          Acestia sunt primii pasi pe care oricine ii poate face si totusi multi ezita.
 
          "La ce ma ajuta pe mine asta?" este intrebarea retoric cel mai des formulata.
 
          Sportul fortifica muschii. Inima este un muschi. Practic raspunsul ar fi ca micsoreaza sansele de a face un atac de cord. E adevarat ca este un raspuns taios si rece, dar foarte real.
 
          Cu un singur lucru sunt de acord din filmul de mai sus: nu exista o cultura in acest sens, nu suntem invatati de mici sa facem asta. Este adevarat sau partial adevarat.
 
          Impresia mea este ca este vorba de o sinusoidala, au fost perioade in tara asta cand sportul era foarte apreciat la orice nivel si apoi a urmat perioada in care scutirile au tronat. Acum, impresia mea este ca ne intoarcem din nou la sport. Motivele conteaza mai putin, important este sa o facem.
 
          Variante exista. De la un pic de sport acasa, la plimbarile cu bicicleta sau role sau mersul la sala, alergatul in parc, dansul, inotul. Fiecare dupa preferinte si posibilitati.
 
          Luna septembrie este declarata de Becel - luna inimii si avem posibilitatea de a ne controla gratuit nivelul colesterolului in cadrul clinicilor Medsana din toata tara ( lista este disponibila aici). Acesta este doar primul pas in a afla ca inima noastra functioneaza sau nu bine si ce putem face pentru a preveni sau trata. Este important sa mergem la medic din timp si sa ne informam cat mai mult despre ce putem face pentru noi. Vizualul campaniei poate fi accesat cu un click.
 
          Eu refuz sa cred ca nu exista timp pentru a avea grija de tine, timp se face, buna-vointa sa fie!
 
Sa ne tratam, deci, inima cu respectul pe care il merita(m)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Abia astept sa iti citesc parerea!